24.03.2005, Ivan Džaković i Boban Mihailović, rukovodilac službe za očitavanje i naplatu vodovoda iz Kragujevca su posetili JKP Vodovod-Šabac...
Zamolili smo ih da ukratko opišu ono što su videli...
 

Pozdrav iz Kragujevca

Najpre da se zahvalim vama i vasem rukovodstvu  na gostoprimstvu i vremenu koje ste nam posvetili prilikom nase posete...

U svakom slucaju zelim da vam prenesem da smo kolega i ja impresionirani onim sto smo videli, a tice se organizacije i nacina funkcionisanja vase merno naplatne sluzbe. Obzirom da sam delimicno bio upoznat sa metodologijom rada u vasem vodovodu putem prezentacije programa "naplata 2002" i seminara na kojima sam se sretao sa vama, ono sto sam video prijatno me je iznenadilo obzirom da su neke od primenjenih metoda pravo osvezenje u ovoj oblasti, a posto je Vodovod - Kragujevac tek na pocetku puta kada je u pitanju ocitavanje vodomera putem psiona, analiza ocitanih stanja i njihov obracun, a kako vi u ovoj oblasti vec imate veliko iskustvo, stoga sam svom rukovodstvu predlozio da vas zajedno sa svojim saradnikom posetim i na licu mesta se uverim da je ono sto sam cuo istina.

Vec pri ulasku u zgradu vaseg vodovoda video sam da su razlozi mog puta opravdani jer je ono sto sam video u holu bilo je ono sto bih  ja voleo da uvek vidim u Kragujevcu a to je prazan salter za reklamacije i red na salteru za placanje. Da ovo nije samo slucajnost video sam prilikom vase prezentacije a to je resavanje uzroka problema, a ne posledice. Posebno sam impresioniran analizama koje ste vrsili a vezane su za periode ocitavanja gde se jasno vidi, a i velika vecina mojih kolega se slaze sa tim, da ukoliko potrosaci redovno i cesto dobijaju racune mnogo je bolji kontakt sa potrosacima a time i naplativost nego kada se ocitavanje vrsi na tri ili cetiri meseca. Ono u cemu ste vi napravili pravi potez je pionirski pristup optimizaciji ocitavanja, odnosno ocitavanju na mesecnom nivou selektivno u zavisnosti od potrosnje kao i posmatranje celog grada kao samo jednog reona. Slanje svih citaca uvek na razlicito mesto svakog meseca je veoma smeo, ali ocigledno pravi potez.

Evidencija i klasifikacija reklamacija je prica sama za sebe jer  vodovodi raznih gradova koje sam do sada posetio, a bilo ih je dosta,  veoma sturo ili gotovo nikako ne vode evidenciju reklamacija gradjana sto je nedopustivo obzirom da je to jedan od najboljih nacina komunikacije sa gradjanima u cilju prikupljanja informacija o problemima i preduzimanje mera za resavanje istih, a sto ste vi na vreme uocili. Kada se tome doda jos i vas marketing i kol centar, a sve to objedinjeno jednim odlicnim softverom, onda je krug u potpunosti zatvoren.

O opravdanosti primene ovakvih metoda govore podaci o broju vasih reklamacija koje su smanjene nekoliko puta, a procenat naplate je za svaku pohvalu. Poredjenja radi zbog sistema objedinjene naplate prilikom izrade konacnih obracuna od strane Javnog Stamdenog Preduzeca, koje je nosilac ovog posla, u Kragujevcu je na salterima vodovoda broj reklamacija u jednom danu bio kao kod vas za ceo mesec dok je procenat naplate je pao ispod 60%. Moj savet je: Nikako u objedinjenu naplatu,  Na svu srecu  rukovodstvo Vodovoda-Kragujevac donelo je odluku o istupanju iz sistema objedinjene naplate od 01.05.2005.god. tako da su sada sirom otvorena vrata za primenu vasih iskustava.

Sve pohvale iz vodovoda Kragujevac.

Boban Mihailovic
 
 
 


To Top

© 2003 OmniData - Šabac. Sva prava zadržana.