SUBOTIČKE NOVINE
Broj 51 - 1.8.2003

Sedam dana

U OKVIRU PROGRAMA ZA REFORMU LOKALNE SAMOUPRAVE U SRBIJI

Kako do bolje naplate
 

          Predstavnici 14 komunalnih preduzeća koja se bave vodosnabdevanjem upoznalo se prošle nedelje na Paliću u okviru stručnog skupa sa našim iskustvom koje je, po oceni stručnjaka, jedno od najboljih u oblasti naplate Iskustva subotičkog Vodovoda u procesu naplate usluga bila su tema stručnog skupa koji je prošle nedelje održan na Paliću u organizaciji USAID-a u okviru Programa za reformu lokalne samouprave u Srbiji. Pored kolega iz 14 vodovoda sastanku su prisustvovali i predstavnici 12 preduzeća koji se bave čistoćom i zelenilom. -- Kako je po oceni mnogih kolega iz ove oblasti Subotica učinila najviše na naplati komunalnih usluga, mi smo prezentovali svoje iskustvo a čuli smo i kako to rade drugi -- kaže Nedeljka Vuković, finansijski direktor „Vodovoda i kanalizacije”. -- Priznanje smo dobili pre svega zato što imamo objedinjen sistem naplate za više komunalnih usluga čime se naravno smanjuju ukupni troškovi naplate i očitavanja pa je samim tim i ovaj trošak manji u ceni što znači posrednu uštedu za potrošača.

               Zaključeno je da svaka komunalna kuća mora doneti samostalnu odluku na koji način će organizovati naplatu u skladu sa svojim potrebama i uslovima u kojima radi.

             Prema opštinskoj odluci i mi tokom letnjih meseci dvomesečno treba da očitavamo stanje na vodomerima što je akcija koja zahteva angažovanje velikog broja radnika pa samim tim čitav posao i košta.

            Zanimljivo je iskustvo Šapca gde se očitava samo deo vodomera. Jer je primećeno, kao i kod nas, da se potrošnja kod većine godinama ne menja. Tako da ćemo i mi već u aprilu, dakle pred prvo očitavanje u sledećoj sezoni dati predlog da se to čini samo u delu domaćinstava a ne kod svih -- kaže Nedeljka Vuković.

               ........



To Top

© 2003 OmniData - Šabac. Sva prava zadržana.